Monday, July 18, 2011

tunjukkan hidayah mu kpd ku..

yaallah..
kau maha besar kau maha pegampun..yaalah kau ampuni segala dosaku dr dulu sampai skrg..telah byk dosa ku kpd mu yaalah..telah lama ku tidak mendekatkan diri ku kpd mu..aku menyibukkan diri aku d dunia ini tanpa aku menyedari kesalahan ku terhadap mu..aku tau sungguh hina utk aku mintak ampun dari mu..aku sungguh hina d sisimu yaalah..tp aku hamba mu yang tidak lari drp membuat kesilapan..selama aku hidup telah byk dosa yg dah aku lakukan di dunia yang penuh cabaran ini..dosa ku dgn kedua ibu bapa ku dengan keluarga ku..dengan kawan2 ku..dengan suami ku..dengan kau apatah lagi..kau la pengampun dosa ku..aku lalai mengikut perintah mu..dsebabkan dunia yg penuh dengan kenikmatan ini..sedangkan d akhirat xade bandingan kenikmatan nyer..aku berharap di bulan ramadhan yg akan datang xlama lagi aku mendapat hidayah mu..aku boleh berubah drp baik kpd lebih baik..mendekatkn diri lagi kpd mu..ooo... Tuhan pimpinlah hati ku utk ku menghayati petunjuk mu walau diuji kesabaranku juga keimanan ku..aku bersyukur dilahirkan d dunia ini..aku tahu kau tidak akan menguji umat jika umatmu tidak mampu menanganinya..

Wednesday, May 18, 2011

that song i really2 love it..



"Grenade"
video

Easy come, easy go
That's just how you live, oh
Take, take, take it all
But you never give
Should've known you was trouble
From the first kiss
Had your eyes wide open
Why were they open?

[Bridge]
Gave you all I had
And you tossed it in the trash
You tossed it in the trash, you did
To give me all your love
Is all I ever asked
Cause what you don't understand
Is

[Chorus]
I'd catch a grenade for you (yeah, yeah, yeah)
Throw my hand on a blade for you (yeah, yeah, yeah)
I'd jump in front of a train for you (yeah, yeah, yeah)
You know I'd do anything for you (yeah, yeah, yeah)
I would go through all this pain
Take a bullet straight through my brain
Yes, I would die for you, baby
But you won't do the same

No, no, no, no

Black, black, black and blue
Beat me 'til I'm numb
Tell the devil I said "Hey" when you get back to where you're from
Mad woman, bad woman
That's just what you are
Yeah, you smile in my face then rip the brakes out my car

[Bridge]
Gave you all I had
And you tossed it in the trash
You tossed it in the trash, yes you did
To give me all your love
Is all I ever asked
Cause what you don't understand
Is

[Chorus]
I'd catch a grenade for you (yeah, yeah, yeah)
Throw my hand on the blade for you (yeah, yeah, yeah)
I'd jump in front of a train for you (yeah, yeah, yeah)
You know I'd do anything for you (yeah, yeah, yeah)
I would go through all this pain
Take a bullet straight through my brain
Yes, I would die for you, baby
But you won't do the same

If my body was on fire
You would watch me burn down in flames
You said you loved me, you're a liar
Cause you never ever ever did, baby

But, darling, I'd still catch a grenade for you
Throw my hand on the blade for you
I'd jump in front of a train for you
You know I'd do anything for you

I would go through all this pain
Take a bullet straight through my brain
Yes I would die for you baby
But you won't do the same

No, you won't do the same
You wouldn't do the same
Ooh, you'd never do the same
Oh, no no no

Tuesday, May 17, 2011

kekosongan...

aku xtau ape yg aku kejar kt dunia ni..sume bende aku buat xde rs hapy n bahagia langsung..

Thursday, November 19, 2009

business card

ade sesape yg nk sruh buat design utk business card bole la tempah dengan saya..untuk print sy blum amik tempahan..sbb mesin print xde lg buat ms ni..hihi,jd untuk print anda boleh la print sendiri kt kedai print.ni adelah sebahagian contoh2 desing business card..pelbagai design lagi bole buat..



Wednesday, November 11, 2009

Buat Teman Seperjuangan Ku

Jika satu hari kau rasa kau akan terjatuh,
ingatlah bahawa Allah ada disebelahmu,
dan sentiasa memberikan kau semangat untuk terus dan terus bangun.
Jika satu hari kau rasa kau akan gagal,
ingatlah bahawa kegagalan itu adalah satu ujian.

Jika satu hari kau rasa kau tidak akan lulus ujian Tuhan ini,
janganlah kau berputus asa,
ujian Tuhan memanglah berat,
tetapi hasilnya adalah untukmu,
dan tiada lain, hanya untukmu,
kau akan mendapat darjat yang tinggi disisiNya..

Jika satu hari kau rasa kau tidak punya teman untuk mendengarkan masalahmu,
ingatlah bahawa Allah itu Maha Mendengar,
ceritakanlah segala apa yang kau mahu,
Dia pasti mendengar rintihan hatimu
dan membantumu dalam apa jua bentuk bantuan..

Jika satu hari kau rasa bosan dengan hidup,
bacalah Al Quran, hayatilah maksud disebaliknya,
sesungguhnya umat sebelummu,
lebih dasyat hidup mereka dari kehidupanmu...

Jika satu hari kau sudah bertaubat,
tetapi kau dicela, difitnah, aibmu diceritakan di mana mana,
dan memburuk-burukkan mu,
sabarlah tenanglah

Kerana Allah Maha Mengetahui dan Maha Memahami.
Endahkan mereka kerana mulut manusia tidak boleh ditutup.
Biarkan mereka mengambil alih dosamu
dan kau ambillah pahala mereka seperti yang dijanjikan...

Wednesday, July 1, 2009

Antara faktor yang menyebabkan kita mudah berinteraksi dengan orang lain dan orang lain mudah tertarik kepada kita ialah:

Antara faktor yang menyebabkan kita mudah berinteraksi dengan orang lain dan orang lain mudah tertarik kepada kita ialah:

1) Jaga solat dan lakukan ibadah-ibadah khusus dan umum yang lain.
2) Sentiasa bersangka baik terhadap semua orang (walaupun kita perlu berwaspada setiap masa).
3) Sentiasa memberikan senyuman ikhlas kepada orang di sekeliling kita.
4) Banyakkan bersedekah, samada dalam bentuk wang, senyuman, bantuan tenaga, masa, nasihat, idea, pandangan, sokongan moral dan doa yang berterusan.
5) Sentiasa memperbanyakkan sabar. Nabi s.a.w. pernah berpesan supaya mencari 144 sebab sebelum kita memarahi orang.
6) Sentiasa ceria apabila berjumpa dengan orang lain. Pastikan setiap orang seronok berinteraksi dengan kita.
7) Pamerkan perasaan sayang dan sentiasa sayang-menyayangi antara satu dengan yang lain.
8) Bentuk dan pamerkan sahsiah yang positif setiap masa. Peribadi yang kurang sopan akan menyebabkan orang lain rasa mual terhadap kita.
9) Amalkan sunnah-sunnah harian setiap masa dan insyaAllah orang lain akan tertarik kepada kita.
10) Jika wujud sebarang perasaan sombong atau benci terhadap orang lain, terus ingatkan diri kita tentang mati. Kita mudah insaf dan balik ke pangkal jalan apabila mengingati mati.
11) Sentiasa syukur dan redha atas pemberian Allah swt.
12) Sentiasa memberi salam dan ucap selamat kepada orang lain. Pemberian salam akan mengukuhkan hubungan sesama manusia.
13) Pamerkan simpati kepada setiap individu-individu yang memerlukan simpati dan perhatian.
14) Jadilah pendengar dan kawan yang setia.
15) Sampaikan berita baik tentang orang lain dan sembunyikan kelemahan atau keburukan orang lain.
16) Sentiasalah bermaaf-maafan sebelum berpisah dengan seseorang dan iringi perpisahan dengan doa.

Terlebih Dahulu Baiki Diri

Untuk menarik perhatian orang lain terhadap diri kita, kita perlu terlebih dahulu menyayangi dan memperbaiki diri kita. Orang yang mengasihi dirinya tidak akan melakukan sebarang kegiatan yang boleh mensabotaj dan merosakkan dirinya. Setiap tindak-tanduknya akan dilakukan secara berhikmah dan sentiasa memikirkan perasaan orang lain. Ingatlah pesanan seorang sarjana: "Orang tidak kisah setakat mana yang anda tahu (berilmu), sehinggalah mereka tahu yang anda kisah terhadap mereka."

wassalam

Friday, May 22, 2009

Jenis-jenis Dosa

1. Dosa Besar. Iaitu dosa yang disertai ancaman hukuman di dunia, atau ancaman hukuman di akhirat. Abu Tholib Al-Makki berkata: Dosa besar itu ada 17 jenis.

  • 4 jenis di hati, yaitu: 1. Syirik. 2. Terus menerus berbuat maksiat. 3. Putus asa. 4. Merasa aman dari seksa Allah.
  • 4 jenis pada lisan, yaitu: 1. Kesaksian palsu. 2. Menuduh berbuat zina pada wanita baik-baik. 3. Sumpah palsu. 4. mengamalkan sihir.
  • 3 jenis di perut. 1. Minum arak. 2. memakan harta anak yatim. 3. memakan riba.
  • 2 jenis di kemaluan. 1. zina. 2. Homoseksual.
  • 2 macam di tangan. 1. membunuh. 2. mencuri.
  • 1 di kaki, iaitu lari dalam peperangan
  • 1 di seluruh badan, iaitu derhaka terhadap orang tua.

2. Dosa kecil. Iaitu dosa-dosa yang tidak tersebut diatas.

3. Dosa kecil yang menjadi besar

  • Dilakukan terus menerus. Rasulullah bersabda: tidak ada dosa kecil apabila dilakukan dengan terus menerus dan tidak ada dosa besar apabila disertai dengan istighfar. Allah juga berfirman: “Dan (juga) orang-orang yang apabila mengerjakan perbuatan keji atau menganiaya diri sendiri, mereka ingat akan Allah, lalu memohon ampun terhadap dosa-dosa mereka dan siapa lagi yang dapat mengampuni dosa selain daripada Allah? Dan mereka tidak meneruskan perbuatan kejinya itu, sedang mereka mengetahui.” (QS. Ali Imran [3]: 135)
  • Menganggap remeh akan dosa. Rasulullah bersabda: “Sesungguhnya seorang mu’min dalam melihat dosanya, bagaikan seorang yang berada di puncak gunung, yang selalu khuatir tergelincir jatuh. Adapun orang fasik dalam melihat dosanya, bagaikan seseorang yang dihinggapi lalat dihidungnya, maka dia usir begitu saja.” (HR. Bukhori Muslim)
  • Bergembira dengan dosanya. Allah berfirman: “Dan apabila dikatakan kepadanya: “Bertakwalah kepada Allah”, bangkitlah kesombongannya yang menyebabkannya berbuat dosa. Maka cukuplah (balasannya) neraka Jahannam. Dan sungguh neraka Jahannam itu tempat tinggal yang seburuk-buruknya.” (QS. Al Baqarah [2]: 206)
  • Merasa aman dari azab Allah. Allah berfirman: “Apakah tiada kamu perhatikan orang-orang yang telah dilarang mengadakan pembicaraan rahasia, kemudian mereka kembali (mengerjakan) larangan itu dan mereka mengadakan pembicaraan rahasia untuk berbuat dosa, permusuhan dan derhaka kepada Rasul. Dan apabila mereka datang kepadamu, mereka mengucapkan salam kepadamu dengan memberi salam yang bukan sebagai yang ditentukan Allah untukmu. Dan mereka mengatakan pada diri mereka sendiri: “Mengapa Allah tiada menyeksa kita disebabkan apa yang kita katakan itu?” Cukuplah bagi mereka neraka Jahannam yang akan mereka masuki. Dan neraka itu adalah seburuk-buruk tempat kembali.” (QS. Al Mujadilah [58]: 7)
  • Terang-terangan dalam berbuat maksiat. Rasulullah bersabda: “Semua ummatku akan diampunkan dosanya kecuali orang yang mujaharah (terang-terangan dalam berbuat dosa) dan yang termasuk mujaharah adalah: Seorang yang melakukan perbuatan dosa di malam hari, kemudian hingga pagi hari Allah telah menutupi dosa tersebut, kemudian dia berkata: wahai fulan semalam saya berbuat ini dan berbuat itu. Padahal Allah telah menutupi dosa tersebut semalaman, tapi di pagi hari dia buka tutup Allah tersebut.” (HR. Bukhori Muslim)
  • Yang melakukan perbuatan dosa itu adalah seorang yang menjadi teladan. Rasulullah bersabda: “Barangsiapa yang memberi contoh di dalam Islam dengan contoh yang jelek, dia akan mendapat dosanya dan dosa orang yang mengikutinya setelah dia tanpa dikurangi dosa tersebut sedikitpun.” (HR. Muslim)

Jalan Menuju Taubat

1. Mengetahui hakikat taubat. Hakikat taubat adalah: Menyesal, meninggalkan kemaksiatan tersebut dan berazam untuk tidak mengulanginya lagi. Sahal bin Abdillah berkata: “Tanda-tanda orang yang bertaubat adalah: Dosanya telah menyibukkan dia dari makan dan minumnya. Seperti kisah tiga sahabat yang tertinggal perang”.

2. Merasakan akibat dosa yang dilakukan. Ulama salaf berkata: “Sungguh ketika saya maksiat pada Allah, saya boleh melihat akibat dari maksiat saya itu pada kuda dan istri saya.”

3. Menghindar dari persekitaran yang jelek. Seperti dalam kisah seorang yang membunuh 100 orang. Gurunya berkata: “Pergilah ke negeri sana … sesungguhnya disana ada orang-orang yang menyembah Allah dengan baik, maka sembahlah Allah disana bersama mereka dan janganlah kamu kembali ke negerimu, kerana negerimu adalah negeri yang jelek.”

4. Membaca Al-Qur’an dan menghayatinya.

5. Berdo’a. Allah berfirman mengkisahkan Nabi Ibrahim: “Ya Tuhan kami, jadikanlah kami berdua orang yang tunduk patuh kepada Engkau dan (jadikanlah) di antara anak cucu kami umat yang tunduk patuh kepada Engkau dan tunjukkanlah kepada kami cara-cara dan tempat-tempat ibadat haji kami, dan terimalah taubat kami. Sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Penerima taubat lagi Maha Penyayang.” Al Maraghi berkata: “Yang dimaksud ”terimalah taubat kami” adalah: Bantulah kami untuk bertaubat agar kami bisa bertaubat dan kembali kepada-Mu.”

6. Mengetahui keagungan Allah yang Maha Pencipta. Para ulama salaf berkata: “Janganlah engkau melihat akan kecilnya maksiat, tapi lihatlah keagungan yang engkau derhakai.”

7. Mengingati mati dan kejadiannya yang tiba-tiba.

8. Mempelajari ayat-ayat dan hadis-hadis yang memberi amaran kepada orang-orang yang berdosa.

9. Membaca sejarah orang-orang yang bertaubat.

Saturday, April 25, 2009

1. Kalau anda jadi orang terkaya di dunia?
banglo..bmw..bg mk ayh..derma..

2. Kalau anda jadi orang terseksi di dunia?
geli mat?????

3. Kalau anda perlu terjun tingkat ke-100 untuk membuktikan cinta anda?
xder makne..

4. Kalau orang kata blog anda teruk nak mampus!
woih suke sgt la

5. Kalau keluarga anda yang menentukan teman hidup anda. Kira perkahwinan yang ditetapkan keluarga lah?
trima je la..kalo calon 2 ok..huhu

6. Kalau tiada lagi hari esok?
inalilah...

7. Kalau orang yang anda benci berada di depan anda?
nasihat kan diri supaya bersabar..

8. Kalau anda berpeluang masuk Fear Factor dan makan benda2 pelik?
teruskan perjuangan...asalkan mknn halal..haha

9. Kalau ibubapa anda tiada pada pagi esoknya?
uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!tdkkk...

10. Kalau anda berjumpa dengan orang artis/selebriti yang paling anda minati? Nyatakan nama artis/selebriti tersebut.
seo hye yun...

11. Kalau diberi lesen untuk membunuh, siapa yang akan anda bunuh?
xbaik bunuh org tau..

12. Kalau orang kata anda kacak/cantik?
uwekk..tp syukur je la..n berterima kasih..haha

13. Kalau anda ada penyakit AIDS pada usia yang muda?
lumber kete n lumbe motor puas2...haha,

14. Kalau anda berpeluang menikmati makan malam yang romantik?
xmkn..senyap je..

15. Kalau anda terpaksa mengorbankan cinta anda untuk orang lain?
ku pasrah dan berdoa..

16. Kalau anda memenangi anugerah? Dan anugerah apa yang anda inginkan?
anugerah memenangi tempat pertama lumbe kereta...

17. Kalau anda berpeluang mengahwini bangsa asing? Bangsa asing mana yang anda inginkan?
mesti r korea..uwekk

18. Kalau anda terpaksa berpisah dengan orang tersayang?
takdir yg menentukan ...

19. Kalau ramai yang tidak puas hati dengan anda kerana mereka cemburu dengan anda?
lantak die r..aku ngan idup aku...


br wjud hr ni

urmm..da lame x bk blog sbuk sgt ..buat2 sibuk sibuk xpon..haha..campor ngan malas nk tulis blog..skrg ni agk bz jgk la..skrg da msuk kt department design so 2 la yg bz skit 2..pdn ngan muke aku..br ni xkeje byk duk rehat sgt..skrg ni xde dh..kene keje kuat da skrg..huhu..br ni ade breakfirst sesion ngan presiden company aku ni..kene present depan dia..wah debor giler..byk jgk la aktiviti time 2..tp mmg best..presiden aku iaitu cik aimi aizal sporting giler..hihi..baik la jgk..n tgk opis hq jgk..lawa giler...da mls nk citer..pjg giler kalo nk ceter ms kt hq 2..k la sampai sini je lah dpt aku tulis..nanti la free br bkak plak...salam:-)

Tuesday, March 3, 2009

my new laptop..salam...kalo nk tau ni la laptop br aku..hehe,mmg power ini laptop woo..aku syg giler laptop ni..laptop ni br je 3ari lps aku bli...harge die RM3999.00..


  • Type: General Purpose, Media, Tablet
  • Operating System: Microsoft Windows Vista Home Premium
  • Processor Name: Mobile AMD Turion 64 X2 Ultra XM-86
  • Processor Speed: 2.4 GHz
  • RAM: 4 GB
  • Weight: 4.9 lb
  • Screen Size: 12.1 inches
  • Screen Size Type: widescreen
  • Graphics Card: ATI Radeon HD 3200
  • Storage Capacity: 400 GB
  • Networking Options: 802.11n
  • Primary Optical Drive: Dual-Layer DVD+/-RW

my friend's